عسل وكمك به درمان قلب

مراقبت از قلب با عسل طبيعي

عسل و تاثیر ان بر قلب

عسل و تاثیر ان بر قلب، عسل می تواند تری گلیسرید را کاهش دهد. افزایش تری گلیسیرید خون یکی دیگر از عوامل خطر بیماری قلبی است.
قلب پر کار ترین عضله بدن است که از بدو تولد شروع به کار می کند . این عضو بیشترین مصرف انرژی را در بین تمام عضلات بدن دارد .
انرژی مورد نیاز عضلات از طریق سوختن گلوکز داخل یاخته های بدن آزاد می شود و ثابت شده که عسل طبیعی به علت داشتن گلوکز زیاد تأثیر بسیار مهمی روی عضلات‌ قلب در انواع مختلف بیماری های قلبی دارد .

فواید عسل برای قلب

از طرف باعث تحریک و تقویت قلب و هم چنین باعث گشاد شدن رگ ها شده و جریان خون را در درون شریانهای انشعابی افزایش می دهد ، از طرف دیگر سبب بهبودوضع فشار مایعات بدن شده و فشار خون را تنظیم و از سکته قلبی جلوگیری می نماید .

وقتی سرعت جریان خون در قلب و عروق زیاد شود ، مقدار هموگلوبین خون افزایش می یابد و این افزایش سبب جذب اکسیژن بیشتر در شش ها و در نهایت شادابی بیشتر به علت اکسیژن رسانی بیشتر به سلول‌های بدن و دفاع کار آمدتر مواد زاید آنها می شود سیستم عصبی قلب، آن را در حال تپش نگه داشته و تبادل مداوم خون غنی از اکسیژن و خون کم اکسیژن را کنترل می کند. این تبادل فرد را زنده نگه می دارد.

پالس های الکتریکی با شدت بالا در دهلیز راست شروع شده و از طریق مسیر های اختصاصی به بطن ها رسیده تا پیام تپیدن را به قلب برسانند.

تاثیر عسل بر روی قلب

سیستم هدایتی قلب باعث می شود قلب با نظمی عادی و هماهنگ تپش داشته باشد که این وضعیت خون را در گردش نگه می دارد.. این توجیهات علمی ثابت می کند که مصرف این طلای مایع در افراد موجب طول عمر بیشتر قلب آنها می شود و در بیماران قلبی باعث تقویت عضله قلب و تشدید فعالیت آن می شود

مصرف عسل برای بهبود سلامت قلب

قلب پرکارترین عضله بدن است که از بدو تولد شروع به کار می کند و با استراحت آن، انسان و حیوانات به استراحت ابدی می پردازند. این عضله که در طول زندگی انسان هرگز استراحت ندارد، بالطبع بیشترین مصرف انرژی را در بین تمام عضلات بدن دارد. انرژی موردنیاز عضلات از طریق سوختن گلوكز داخل یاخته های بدن آزاد می شود و عسل منبع سرشار گلوکز است.

علاوه بر آن، عسل دارای آنزیم هایی است که قادر به تجزیه و انحلال چربی ها بوده و لذا مصرف عسل باعث می شود که علاوه بر تأمین انرژی فراوان برای تحریک و تقویت قلب، چربی های داخل قلب و عروق تحلیل روند و به این وسیله باعث گشادشدن عروق و رفع تنگی آنها، افزایش جریان خون در قلب و عروق و تنظیم فشار خون می شود و با چنین اثراتی طبعا از خطر بروز سکته قلبی جلوگیری می کند.

با مصرف عسل به تقویت کار قلب خود کمک کنند. توصیه می شود تمام بیماران قلبی، به ویژه آن دسته از بیماران که مبتلا به انسداد یا تنگی عروق قلبی هستند، از مصرف عسل کوتاهی نکنند.

 روش زیر را برای تغذیه عسل توسط بیماران قلبی توصیه می شود:

١- تقویت کار قلب یا کمک به رفع تنگی عروق را به مدت ۳ ماه به طور مداوم ادامه دهید.

۲- برای مدت ۳ ماه، هر روز در سه نوبت ۳۰ گرم عسل را مصرف کنید(روزانه ۹۰ گرم).

۲- سعی کنید مصرف در حد ۳۰ گرم در هر نوبت رعایت شود.

۴- عسل مصرفی را بعد از صبحانه، نهار و شام به صورت شربت مصرف کنید.

۵- در هر نوبت مصرف، ۳۰ گرم عسل (یک پیمانه مخصوص) را در یک لیوان آب سرد کاملا حل کنید و بنوشید. .

۶- پس از ۳ ماه، کمک درمانی با عسل را به مدت ۳ ماه دیگر به روش فوق و با ۱۵گرم عسل در هرنوبت (۴۵ گرم در روز) ادامه دهید.

۷ – پس از اتمام ماه ششم، دوره کمک درمانی قلب شما با عسل تمام شده است.

اما توصیه می شود که از آن پس نیز از مصرف عسل غافل نشوید و دست کم یک روز در میان یک لیوان شربت عسل که حاوی یک قاشق مرباخوری عسل باشد، بنوشید.

خواص عسل برای قلب

در این شرایط، عسل می‌تواند به سلامت قلب کمک کند. اثبات شده است که عسل نه تنها برای بیماران مبتلا به دیابت، ناهنجاری‌های چربی خون و چاقی، بلکه برای بیماری‌های قلبی-عروقی نیز مفید است.

برخی محققین می‌گویند که استرس اکسیداتیو مسئول بیماری‌های قلبی-عروقی هستند و به پیشرفت بیماری‌های مزمن و فرسایشی نظیر سرطان، اختلالات خود ایمن، پیری، آب مروارید، آرتروز روماتیسمی و بیماری‌های قلبی-عروقی و تحلیل عصبی کمک می‌کند.

بره موم، گرده گل و عسل دارای بالاترین فعالیت آنتی‌اکسیدانی هستند. مصرف منظم این مواد غذایی، از طریق کاهش عامل‌های ریسک خون و شرایط قلبی خاص مانند ضربان ناقص قلب، آریتمی و تاکیکاردی، سلامت قلبی-عروقی را بهبود می‌بخشد.

 

 

برای تهیه این خوراکی مفید و شگفت انگیز میتوانید از فروشگاه صنایع غذایی رادین اقدام فرمایید.

 

نبکا کندو

نوشته‌های مرتبط
عسل نبکا

دیدگاه‌ها

*
*

1 × پنج =